Finance & práce

Pozor na „alergie“ vašeho zaměstnavatele

Svého šéfa se rozčilovat a dráždit opravdu nevyplatí. Chcete znát situace, které je nejvíce a nejčastěji přivádějí k šílenství a vyvarovat se jich? Tak tady jsou:

1) Odmítáte týmovou hru.

Týmovou práci významně ztěžuje hašteření, neschopnost povznést se nad drobné názorové neshody a přenášení osobních sporů do pracovních vztahů. Podle výzkumů jsou na takové chování náchylnější ženy a některé se dokonce vyžívají v udržování napjatých situací v kolektivu.

Správná strategie: Vedoucí pracovníci oceňují lidi s nadšením pro týmovou práci, protože motivují i ostatní hráče v družstvu. Jste spíše sólistka? Když kolegům tu a tam pomůžete, vybudujete si pověst schopné ženy rychleji. Nešetřete ani pochvalami – kdo se bojí kolegové úspěchu, je jako kdyby kopal za jiný klub.

2) Chodíte často pozdě.

Přiřítíte se pozdě, ostatní kolegové nevědí, kde jim hlava stojí, a mumláte něco o přecpaných silnicích a zpožděném autobuse? Nebo dokonce nepřijdete vůbec a kolem oběda jen pošlete SMS s tím, že máte angínu?

Správná strategie: Když podepisujete pracovní smlouvu, zavazujete se, že se denně budete dostavovat včas. Pokud však dobíháte do cílové rovinky, nebo se jen s klidem Angličana šouráte i o půl hodiny později, dáváte tím vlastně najevo, že svou práci neberete až tak vážně. Pozdními příchody si navíc zkazíte pověst důvěryhodné osoby. Berte proto dodržování začátku pracovní doby jako prioritu a jejím jménem obětujte půlhodinové žehlení vlasů a snídaňové hody. Trápí vás chronická nedochvilnost? Posuňte si hodinky dopředu, oblečení si připravte už večer a z domu vypadněte o půl hodiny dříve.

3) Kašlete na firemní akce a školení.

Nadřízený nesnáší, když podřízený přes sebe nevidí tým. Podřízený tím tak do popředí vystavuje své sobectví a nechápe, že takto firma ani obchod nemohou dobře fungovat. Taková včelka se v úlu dlouho neohřeje.
Správná strategie: Osvojte si pravidlo úspěšných – nečekejte, až vás šéf o něco požádá. Držte s ním krok, napochodujte k němu jednou za týden a sondujte, zda potřebuje pomoci – samozřejmě výhradně s pracovními záležitostmi. Navaluje vám odpovědnosti navíc? Ukažte, že vás jeho důvěra potěšila. Dostanete nepříjemnou roli? Nenahazujte grimasy, smlsněte si na náročné misi jako na sladké třešničce. Hned vzbudíte dojem, že máte na všechno. Taková reputace doprovází vítěze. Pokud máte odpor k firemním akcím, projevte ho hned po nástupu, tak bude hned všem jasná vaše neúčast a pak už o nechuti navěky mlčte. Firemné akce nekomentujte, nedegradujte, aby si ostatní, ti co se jich účastní nepřipadali hloupě. Pokud se ale přihlásíte na nějaké to školení, pak na něj jděte – firmy neradi platí něco zbytečně.

4) Dáváte najevo pohrdání a nudu.
Dáváte najevo zákazníkovi, že vás vaše práce nebaví? Jste neochotní a tváříte se znuděně? Tak toto je opravdu neodpustitelný hřích – zde hrozí i vyhazov, ohrožujete reputaci firmy, ohrožujete zisky vašeho zaměstnavatele.

Správná strategie: Když na svůj pracovní stůl vztyčit vlajku horlivosti, ukazujete, že pro firmu dýcháte, jste obětavý a tvrdě pracující pilíř společnost- zasloužíte si okamžité povýšení. Jak to však nenápadně dokázat náčelníkovi, že právě vy jste ta nejpracovitější posila týmu? Usmějte se pokaždé, když šéfa potkáte. Až vám příště zas přidělí téměř nekonečný seznam pracovních úkolů, chopte se nového zadání s chutí namísto toho, abyste kouleli očima, reptali a dokonce mrmlali, že to nezvládnete. Nejvíce totiž na sebe upozorníte výsledky. Nadšením nakazíte i ostatních, dokonce i svého šéfa.

Tip: Do konce týdne předneste 2 zlepšováky  nebo nápady.

5) Nepodáváte výsledky a věčně se stěžujete.

Nedosahujete požadované pracovní výsledky a ještě ztrácíte čas s činnostmi, které s prací opravdu nemají nic společného – surfování na internetu, soukromé telefonáty a přestávky na cigaretu … a ještě si neustále na něco stěžujete a přitom nepředložíte žádné řešení? Přesouváte řešení problémů a neshod na šéfa? Profesionální vražda.

Správná strategie: Zvykněte si řešit své soukromé záležitosti jen přes polední přestávku, nejlépe však po pracovní době. Pokud si už musíte velkému bratrovi stěžovat, mějte připraveno i vlastní řešení. Ušetříte šéfův vzácný čas, protože nemusí nic vymýšlet on, stačí mu jen přikývnout nebo pokroutit hlavou. Navíc takto vzbudíte dojem loajálního a tzv. proaktivníhozaměstnance.

Tip: Nezvedejte hlas, neskákejte do řeči a námitky předkládejte kladnými větami. Místo- „nezdá se mi to jako dobré řešení“ použijte „vím o lepší možnosti.“

Osvojte si několik dalších šikovných triků.

– Vyhýbejte se stížnostem

Ušetřete šéfa situací, které jste schopni zvládnout i bez jeho zásahu. Když mu pláčete na rameni, že si před prezentací nevěřte, pomyslí si, že chcete že chcete, aby práci, za kterou vás on platí, on udělal. Za manažerem jděte jen v opravdu nutných případech.

– Kryjte mu záda.

Zametejte stopy, kdykoliv se váš nejvyšší zmýlí, „ošetřujte“ jeho rány když se popálí. Slyšeli jste, že ho někdo očerňuje levnými pomluvami? Vykročte z davu a bijte se za něj jako lev. Utíká pozdě na schůzku? Uvědomte čekající, aby mu tento průšvih prošel hladce.

– „Krmte“ ho kladnými ohlasy.

Stejně jako vy, tak i váš generál potřebuje občas pozitivní zpětnou vazbu. Když se mu něco podaří, neváhejte a o jeho zásluze se zmiňte nahlas a oceňte ho.
Dodržováním těchto pár rad a triků docílíte, že váš nadřízený bude milovat i stoličku, na které sedíte.

Přidat komentář

Klikni a přidej komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *