Zdraví

Nejčastější saunové mýty? Léčí chřipku a je vhodná jen pro dospělé

Sauny jsou v posledních letech stále oblíbenější – stávají se běžnou součástí zdravého životního stylu. A právem – dovedou zvýšit vaši odolnost a přispět k tomu, že se budete cítit uvolněnější a odpočatější. Přesto se o nich stále vedou nejrůznější dohady. Na které z nich narazíte nejčastěji?

Možná jste už zaslechli, že sauna je určena pouze dospělým osobám a děti v ní nemají co dělat – jak je ale možné, že ve Finsku se do sauny nebojí vzít už několikatýdenního kojence? Mezi další klasické fámy patří tvrzení, že díky sauně zhubnete, aniž byste museli cvičit a že je dokonce účinným lékem na chřipku. Jak je to ale doopravdy?

Do sauny pouze v zimě?

Pokud se domníváte, že sauna je pro váš organismus vhodná pouze v zimě, jste na omylu. Pozitivně vás ovlivní také na jaře a v létě. Nejlepší je, když ji navštěvujete pravidelně – a to minimálně jednou za týden. Jedině tak se můžou brzy dostavit první výsledky.

Denní doba také nemá žádný vliv na účinky sauny – můžete se saunovat ráno, v poledne, odpoledne i večer. Záleží, kdy to vyhovuje vám.

Dětem je vstup zakázán

To by snad mohlo platit pro ty nejmenší, ale určitě ne pro všechny děti – návštěva sauny bývá často spojena s lekcemi plavání ve školce.

Většinou rodiče své dítě do sauny vezmou ještě před nástupem do školky – tedy ve věku 2 až 3 let. Podle odborníků se jedná o ideální dobu – dítě je schopné samostatného pohybu a nebude mít problém dodržet základní pravidla saunování.

Efektivní nástroj v boji proti chřipce

Také jste se někde dočetli, že pobyt v sauně vám pomůže porazit chřipku? Bohužel je to spíše naopak – nehledě na to, že byste nakazili všechny, co by do sauny zavítali společně s vámi. Pokud máte horečku a teplota vašeho těla se ještě zvýší, bude vám po několika minutách v sauně daleko hůř než na začátku. Saunování vám může prospět, máte-li jen lehkou rýmu, ale s virovým onemocněním se tam nežeňte.

Jednoduchá hubnoucí kúra

Tady často dochází k nesrovnalostem – sauna vám může pomoct s procesem hubnutí, zbaví vás toxinů a dopomůže k celkové očistě, všechnu dřinu za vás ale neodedře. Nezbytný je také pohyb, posilování svalstva a vyvážená strava. Takže jestli jste doufali, že se dlouhým hodinám v posilovně vyhnete, musíme vás zklamat.

A jakými zásadami se naopak řídit?

Do sauny nechoďte v plavkách a před vstupem se osprchujte a osušte. Doba, kterou byste zde měli strávit, se u každého člověka liší. Špatně se vám dýchá a pálí vás konečky prstů? Potom si raději dopřejte přestávku. Než vstoupíte do ochlazovacího bazénku, opět se pečlivě opláchněte teplou vodou a mýdlem.

A kdy si saunování odepřít? V případě závažného onemocnění (srdce, ledvin), vysokého krevního tlaku nebo kožní choroby. Nedoporučuje se ani při nadměrné únavě a po požití alkoholu.

Reklama

Chytré hodinky Apple Watch se stanou vaším skvělým společníkem při všech vašich aktivitách.

Chcete si dopřát odpočinek v pohodlí domácí sauny? Tradiční finské sauny navrhuje a vyrábí na míru česká firma Saunastystem.

Atraktivní závěsy za akční ceny pořídíte v e-shopu Interie.cz.

Chcete se uvolnit po náročném dni? Domácí vířivka bude i pro vás oázou klidu a odpočinku.

Kde to žije

Prodej bytu Praha 6

Makléřky ze Šestky, tým zkušených realitních profesionálek na Praze 6

Užijte si relax v ČR

Aktivní dovolenou s přítelkyněmi nebo s celou partou přátel si můžete dopřát v dnešní době již téměř kdekoliv. Důležité je najít si ideální ubytování, kde se budete cítit komfortně a volný čas si tak užijete naplno. Zkuste stránku ubytování České Švýcarsko případně se nechte inspirovat v katalogu ubytování Beskydy. Ať už preferujete hotely s pestrými službami nebo chaty v soukromí, určitě si tu vyberete to, po čem Vaše srdce nejvíce touží.