Zdraví

Nejčastější saunové mýty? Léčí chřipku a je vhodná jen pro dospělé

Sauny jsou v posledních letech stále oblíbenější – stávají se běžnou součástí zdravého životního stylu. A právem – dovedou zvýšit vaši odolnost a přispět k tomu, že se budete cítit uvolněnější a odpočatější. Přesto se o nich stále vedou nejrůznější dohady. Na které z nich narazíte nejčastěji?

Možná jste už zaslechli, že sauna je určena pouze dospělým osobám a děti v ní nemají co dělat – jak je ale možné, že ve Finsku se do sauny nebojí vzít už několikatýdenního kojence? Mezi další klasické fámy patří tvrzení, že díky sauně zhubnete, aniž byste museli cvičit a že je dokonce účinným lékem na chřipku. Jak je to ale doopravdy?

Do sauny pouze v zimě?

Pokud se domníváte, že sauna je pro váš organismus vhodná pouze v zimě, jste na omylu. Pozitivně vás ovlivní také na jaře a v létě. Nejlepší je, když ji navštěvujete pravidelně – a to minimálně jednou za týden. Jedině tak se můžou brzy dostavit první výsledky.

Denní doba také nemá žádný vliv na účinky sauny – můžete se saunovat ráno, v poledne, odpoledne i večer. Záleží, kdy to vyhovuje vám.

Dětem je vstup zakázán

To by snad mohlo platit pro ty nejmenší, ale určitě ne pro všechny děti – návštěva sauny bývá často spojena s lekcemi plavání ve školce.

Většinou rodiče své dítě do sauny vezmou ještě před nástupem do školky – tedy ve věku 2 až 3 let. Podle odborníků se jedná o ideální dobu – dítě je schopné samostatného pohybu a nebude mít problém dodržet základní pravidla saunování.

Efektivní nástroj v boji proti chřipce

Také jste se někde dočetli, že pobyt v sauně vám pomůže porazit chřipku? Bohužel je to spíše naopak – nehledě na to, že byste nakazili všechny, co by do sauny zavítali společně s vámi. Pokud máte horečku a teplota vašeho těla se ještě zvýší, bude vám po několika minutách v sauně daleko hůř než na začátku. Saunování vám může prospět, máte-li jen lehkou rýmu, ale s virovým onemocněním se tam nežeňte.

Jednoduchá hubnoucí kúra

Tady často dochází k nesrovnalostem – sauna vám může pomoct s procesem hubnutí, zbaví vás toxinů a dopomůže k celkové očistě, všechnu dřinu za vás ale neodedře. Nezbytný je také pohyb, posilování svalstva a vyvážená strava. Takže jestli jste doufali, že se dlouhým hodinám v posilovně vyhnete, musíme vás zklamat.

A jakými zásadami se naopak řídit?

Do sauny nechoďte v plavkách a před vstupem se osprchujte a osušte. Doba, kterou byste zde měli strávit, se u každého člověka liší. Špatně se vám dýchá a pálí vás konečky prstů? Potom si raději dopřejte přestávku. Než vstoupíte do ochlazovacího bazénku, opět se pečlivě opláchněte teplou vodou a mýdlem.

A kdy si saunování odepřít? V případě závažného onemocnění (srdce, ledvin), vysokého krevního tlaku nebo kožní choroby. Nedoporučuje se ani při nadměrné únavě a po požití alkoholu.

Reklama

Chceš lehký tablet s atraktivním designem? Pořiď si skvělý iPad Air od Applu!

Tradiční finská sauna je ideálním místem pro relaxaci. Na míru vašeho domova vám ji vyrobí česká firma SaunaSystem.

Chcete se uvolnit po náročném dni? Domácí vířivky budou i pro vás oázou klidu a odpočinku.

Atraktivní závěsy za akční ceny pořídíte v e-shopu Interie.cz.

Kde to žije

Prodej bytu Praha 6

Makléřky ze Šestky, tým zkušených realitních profesionálek na Praze 6

Užijte si relax v ČR

Aktivní dovolenou s přítelkyněmi nebo s celou partou přátel si můžete dopřát v dnešní době již téměř kdekoliv. Důležité je najít si ideální ubytování, kde se budete cítit komfortně a volný čas si tak užijete naplno. Zkuste stránku ubytování České Švýcarsko případně se nechte inspirovat v katalogu ubytování Beskydy. Ať už preferujete hotely s pestrými službami nebo chaty v soukromí, určitě si tu vyberete to, po čem Vaše srdce nejvíce touží.