Móda & krása

Umíte zacházet se supermoderní mileniální růžovou? A kde se vlastně vzala?

Mileniální růžová je barvou, která (jako každá růžová) budí protichůdné reakce. Jedni ji milují jako svěží, mladistvou a rafinovanou barvu, jiní ji zatracují pro její přílišnou dětskost, naivnost a hlavně sladkost. Mnoho lidí ji proto nepustí ani do svého interiéru, ani do šatníku. Maximem pro ně je, že ji snesou na talíři v podobě punčového řezu. Ale co ta druhá polovina lidského druhu?

Mileniální růžová už je snad všude!

V poslední době kvapem přibývá věcí, oděvů, jídel, či dokonce i restaurací, které se nesou v duchu mileniální růžové a v jí ladících barvách. Dáváme tomuto odstínu ve svých životech více a více prostoru. A nejde jen o ženy. Překvapivě se do trendu dost zapojují i muži.

Důkazem toho jsou nabídky módních domů, ale i designérů všeho ostatního. Interiéry, elektronika, domácí spotřebiče, sportovní vybavení, nádobí a kdoví co ještě! Kam se ohlédnete, tam s velkou pravděpodobností najdete růžovou. A když ne tu mileniální, tak alespoň jí podobnou.

Co nás k mileniální růžové tolik přitahuje?

Když se lidé pracující v průzkumech trhu ptají zákazníků, co preferují a co by si přáli, často se o mileniální růžové dozvědí, že si ji zákazníci i zákaznice přejí zejména proto, že evokuje mládí, chytrost a mazanost. Ovšem také trochu nostalgie. Ženu dělá ženštější, atraktivnější. A muže činí kurážnějšího, řadí ho mezi ty, kteří mají svůj názor.

Mileniální růžová totiž není o sladkých a prvoplánových princeznách nebo princátkách. Naopak! Je o ženách a mužích, kteří si umějí pohrát jak s módou, tak i s věcmi ze svého okolí. Ale dělají to jen tak, s maximální ležérností – nejde přece o tu prvoplánovost, že?

Mileniální růžová, to je prostě přirozenost sama. Stačí nahlédnout do prodejen Lidl a najdete tu mnoho oděvů v mileniální růžové. Na první pohled působí velmi dobře, příjemně.

O jakém že odstínu se tu vlastně bavíme?

O dost individuálním, protože si jej každý může přizpůsobit podle svých potřeb a pocitů. Ale v zásadě jde o barvu, která je smíchaná z meruňkové, lososové a také s trošičkou grapefruitové. Ano, právě tato barva je den ode dne populárnější. A proč? Protože je to nenásilná, nonšalantní barva, která nebije do očí, ale zároveň je dostatečně výrazná, aby zaujala. A ještě ke všemu působí nad věcí.

Najdou se i jiné popisy mileniální růžové, například jako přechod mezi světlerůžovou a starorůžovou, který je trochu říznutý odstínem lososové. Když si prohlédnete nabídku interiérového vybavení, třeba v obchodě Jysk, můžete se nechat unést variacemi na mileniální růžovou barvičku.

Nespornou výhodou této barvy totiž je množství jejích odstínů. Vyberete si prostě ten, který nejvíce ladí k vaší pleti nebo náladě. Na druhou stranu ale může být mileniální růžová považována i za barvu ironickou. Módní specialisté totiž růžovou někdy chápou jako orientaci světa k takzvané ironické kráse. Takže pozor na podání, sladění a celkový dojem!

Odkud mileniální růžová přišla?

Touhle otázkou se zabýval i britský Guardian. A na co přišli? Že jsou dva hlavní prameny jejího současného vlivu na módní svět. Prvním z nich je prý velmi oceňovaný film Grandhotel Budapešť z roku 2014, ve kterém Wes Anderson umístil do centra dění dům natřený několika odstíny růžové.

Jako druhou příčinu současného růžového dění vnímají v Guardianu americkou firmu Apple, konkrétně její telefon Rose Gold iPhone, z roku 2015. Telefon je mileniální růžové opravdu velmi blízko. Pozadu nezůstalo ani Pantone, které vyhlásilo mileniální růžovou barvou roku 2016.

Jak začít nenásilně růžovět?

Chtěli byste se také přidat k módní růžové vlně, ale nevíte, jak na to? V růžové se cítíte nesví a obáváte se trapného dojmu, namísto vyvolání dojmu rafinovanosti a mládí? V tomto případě je potřeba se s růžovou barvou sžívat postupně.

Začněte spodním prádlem. A proč zrovna s ním? Protože ho vidíte v první řadě pouze vy a máte tak větší šanci se na růžovou vlnu soukromě naladit. Až si ověříte, že růžová vám opravdu sluší, bude se vám do růžového trika či svetříku oblékat už úplně jinak!

A co pánové? Ti také!

Ano, i pánové si mohou užívat mileniální růžovou. Nejen v jídle a v bydlení, ale také v oblečení. Kaufland leták jim pravidelně nabízí zajímavé varianty. A vůbec nemusí jít o androgynní nebo ony již zmiňované ironické projevy. Vznikly totiž už mnohé genderově neutrální kolekce oblečení, které sluší prostě všem. Když se růžová dobře zkombinuje, sluší totiž i pravým chlapům.