Umíte zacházet se supermoderní mileniální růžovou? A kde se vlastně vzala?
Obsah článku:
Mileniální růžová je barvou, která (jako každá růžová) budí protichůdné reakce. Jedni ji milují jako svěží, mladistvou a rafinovanou barvu, jiní ji zatracují pro její přílišnou dětskost, naivnost a hlavně sladkost. Mnoho lidí ji proto nepustí ani do svého interiéru, ani do šatníku. Maximem pro ně je, že ji snesou na talíři v podobě punčového řezu. Ale co ta druhá polovina lidského druhu?
Mileniální růžová už je snad všude!
V poslední době kvapem přibývá věcí, oděvů, jídel, či dokonce i restaurací, které se nesou v duchu mileniální růžové a v jí ladících barvách. Dáváme tomuto odstínu ve svých životech více a více prostoru. A nejde jen o ženy. Překvapivě se do trendu dost zapojují i muži. Důkazem toho jsou nabídky módních domů, ale i designérů všeho ostatního. Interiéry, elektronika, domácí spotřebiče, sportovní vybavení, nádobí a kdoví co ještě! Kam se ohlédnete, tam s velkou pravděpodobností najdete růžovou. A když ne tu mileniální, tak alespoň jí podobnou.Co nás k mileniální růžové tolik přitahuje?
Když se lidé pracující v průzkumech trhu ptají zákazníků, co preferují a co by si přáli, často se o mileniální růžové dozvědí, že si ji zákazníci i zákaznice přejí zejména proto, že evokuje mládí, chytrost a mazanost. Ovšem také trochu nostalgie. Ženu dělá ženštější, atraktivnější. A muže činí kurážnějšího, řadí ho mezi ty, kteří mají svůj názor. Mileniální růžová totiž není o sladkých a prvoplánových princeznách nebo princátkách. Naopak! Je o ženách a mužích, kteří si umějí pohrát jak s módou, tak i s věcmi ze svého okolí. Ale dělají to jen tak, s maximální ležérností – nejde přece o tu prvoplánovost, že? Mileniální růžová, to je prostě přirozenost sama. Stačí nahlédnout do prodejen Lidl a najdete tu mnoho oděvů v mileniální růžové. Na první pohled působí velmi dobře, příjemně.O jakém že odstínu se tu vlastně bavíme?
O dost individuálním, protože si jej každý může přizpůsobit podle svých potřeb a pocitů. Ale v zásadě jde o barvu, která je smíchaná z meruňkové, lososové a také s trošičkou grapefruitové. Ano, právě tato barva je den ode dne populárnější. A proč? Protože je to nenásilná, nonšalantní barva, která nebije do očí, ale zároveň je dostatečně výrazná, aby zaujala. A ještě ke všemu působí nad věcí. Najdou se i jiné popisy mileniální růžové, například jako přechod mezi světlerůžovou a starorůžovou, který je trochu říznutý odstínem lososové. Když si prohlédnete nabídku interiérového vybavení, třeba v obchodě Jysk, můžete se nechat unést variacemi na mileniální růžovou barvičku. Nespornou výhodou této barvy totiž je množství jejích odstínů. Vyberete si prostě ten, který nejvíce ladí k vaší pleti nebo náladě. Na druhou stranu ale může být mileniální růžová považována i za barvu ironickou. Módní specialisté totiž růžovou někdy chápou jako orientaci světa k takzvané ironické kráse. Takže pozor na podání, sladění a celkový dojem!Odkud mileniální růžová přišla?
Touhle otázkou se zabýval i britský Guardian. A na co přišli? Že jsou dva hlavní prameny jejího současného vlivu na módní svět. Prvním z nich je prý velmi oceňovaný film Grandhotel Budapešť z roku 2014, ve kterém Wes Anderson umístil do centra dění dům natřený několika odstíny růžové. Jako druhou příčinu současného růžového dění vnímají v Guardianu americkou firmu Apple, konkrétně její telefon Rose Gold iPhone, z roku 2015. Telefon je mileniální růžové opravdu velmi blízko. Pozadu nezůstalo ani Pantone, které vyhlásilo mileniální růžovou barvou roku 2016.Jak začít nenásilně růžovět?
Chtěli byste se také přidat k módní růžové vlně, ale nevíte, jak na to? V růžové se cítíte nesví a obáváte se trapného dojmu, namísto vyvolání dojmu rafinovanosti a mládí? V tomto případě je potřeba se s růžovou barvou sžívat postupně. Začněte spodním prádlem. A proč zrovna s ním? Protože ho vidíte v první řadě pouze vy a máte tak větší šanci se na růžovou vlnu soukromě naladit. Až si ověříte, že růžová vám opravdu sluší, bude se vám do růžového trika či svetříku oblékat už úplně jinak!A co pánové? Ti také!
Ano, i pánové si mohou užívat mileniální růžovou. Nejen v jídle a v bydlení, ale také v oblečení. Kaufland leták jim pravidelně nabízí zajímavé varianty. A vůbec nemusí jít o androgynní nebo ony již zmiňované ironické projevy. Vznikly totiž už mnohé genderově neutrální kolekce oblečení, které sluší prostě všem. Když se růžová dobře zkombinuje, sluší totiž i pravým chlapům.Publikováno: 17. 02. 2018
Kategorie: Móda & trendy